Tuesday, January 1, 2008

``Sayalah orangnya dalam pita seks,'' kata Chua Soi Lek


Ketika manusia sedang menyambut tahun 2008 tersebar satu berita sensasi, panas dan membara, alkisah seorang menteri terlibat dalam aksi cakera padat digital (DVD) yang didakwa mengandungi adegan hubungan seks antara seorang pemimpin politik nasional berasal dari Johor dengan seorang wanita berusia 20-an.


Kini cerita tersebut bukanlah satu khbar angin atau desas-desus yang melanda negeri di selatan Semenanjung M'sia setelah menteri berkenaan Naib Presiden MCA dan juga Menteri Kesihatan telah membuat pengakuan terbuka.


Persoalannya adakah terdapat satu lagi episod sensasi yang mana sebuah mahkamah di Malaysia akan menghidangkan satu drama yang melibatkan para pelakon yang begitu popular dan juga prop-prop yang menarik seperti tilam, cctv, cadar dan pelbagai bahan bukti yang bakal dikemukakan. Adakah siri ini akan mengulangi cerita-cerita pada tahun 1998 yang juga melibatkan pemimpin politik atasan. Nah, saksikan satu lagi drama yang menarik pada tahun 2008.



**********************************************

``Sayalah orangnya dalam pita seks,'' kata Chua Soi Lek

01/01/2008 6:46:39 p.m.

LABIS 1 Jan — Naib Presiden MCA dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini mengakui bahawa beliaulah orangnya dalam pita yang merakamkan aksi hubungan seks bersama seorang wanita, dengan salinannya diedarkan secara meluas di Johor.

Di sebalik pengakuan itu, Dr Chua menegaskan bahawa beliau tidak akan melepaskan jawatannya dalam kerajaan dan parti.

Sambil membaca kenyataan yang disediakan pada sidang akhbar yang diadakan di pejabat MCA Labis di sini, menteri itu menyifatkan wanita terbabit sebagai kawan baiknya.

Katanya, beliau bertemu Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam bagi memberikan sendiri penjelasan dan memohon maaf kepada Perdana Menteri.

Dr Chua berkata, beliau turut berjumpa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting berhubung perkara itu.

“Apa yang paling penting ialah keluarga, isteri dan anak saya telahpun menerima permohonan maaf saya,” katanya pada sidang akhbar yang penuh sesak, yang turut dihadiri para penyokongnya.

Beliau merayu kepada media supaya memberikan ruang kepada keluarganya semasa mengharungi saat-saat yang getir ini.

Sambil menegaskan bahawa rakaman pita berkenaan bukan dibuat oleh beliau sendiri, Dr Chua berkata, pihak di sebalik pembikinan rakaman itu tidak penting namun sebab mereka berbuat demikian adalah jelas.

Beliau, bagaimanapun enggas mengulas lanjut.

Dr Chua memanjangkan permohonan maaf kepada rakan sejawatan, penyokong dan semua rakyat Malaysia.

“Saya juga ingin mengucapkan teirma kasih kepada mereka kerana keprihatinan dan sokongan menerusi panggilan telefon serta SMS,” katanya.

Ditanya pemberita mengenai tindakan selanjutnya, Dr Chua berkata, beliau menyerahkan kepada polis untuk menyiasat.

“Saya serahkan kepada polis untuk menyiasat. Saya sedang mempertimbangkan kemungkinan untuk membuat laporan polis tetapi polis sudahpun memulakan penyiasatan,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai kedudukanya dalam kerajaan, Dr Chua berkata:

“Saya berkhidmat atas kehendak Perdana Menteri.”

“Saya tidak akan membiarkan orang (lain) untuk mengancam atau menghalang tugas saya.”

Dr Chua berkata, beliau mendapat tahu mengenai rakaman itu Ahad lepas apabila seorang rakan memberikannya salinan cakera video itu.

Menteri itu berkata, segala-galanya seperti biasa baginya dan beliau akan meneruskan tugas sebagai menteri Kabinet dan di dalam MCA.

Dr Chua, yang kelihatan tenang sepanjang sidang akhbar itu, menghadiri satu majlis di Hospital Segamat sebelum berjumpa pihak media, yang disusuli dengan perjumpaan bersama masyarakat India di Labis.

Sebaik sahaja selesai sidang akhbar itu, Pengerusi MCA Bahagian Labis Tan Kok Hong berkata anggota parti bahagian berkenaan akan menyokong Dr Chua sebagai Anggota Parlimen Labis.

“Kami akan memberikan beliau sokongan agar terus menjadi calon di Labis,” katanya.

Dr Chua, yang juga Pengerusi MCA Johor, mempertahankan kerusi Parlimen Labis untuk Barisan Nasional pada pilihan raya umum 2004 setelah menewaskan calon DAP, Tee Gey Yan dengan majoriti 10,729 undi.

Chua memperoleh 16,469 undi manakala Tee mendapat 5,740 undi. Sebelum itu, kerusi Parlimen Labis disandang bekas presiden MCA Tun Dr Ling Liong Sik.- Bernama



Rujukan:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008
http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2007&dt=1231
http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2007&dt=1231

***************************************

TERKINI 03/01/2008 : Perletakkan semua jawatan penting oleh Dr Chua Soi Lek bererti berakhirnya politik beliau. Ini untuk mengelakkan implikasi negatif yang bakal diterima oleh parti politik yang memerintah.

No comments:

MENCARI SHARLINIE

MENCARI SHARLINIE
Sharlinie Mohd. Nashar, 5 tahun